Přemýšleli jste někdy o tom, jak můžete snížit svůj dopad na klimatické změny? Kampaň obyčejného hrdinství, jejíž sedmý ročník startuje 31. března, vám ukáže, že stačí málo, aby naše každodenní fungování mělo pozitivní dopad na přírodu, klima i společnost.
Testování opakovaně použitelných kelímků na nápoje ve městě Petaluma v Kalifornii, který podpořily společnosti jako Coca-Cola, McDonald’s, PepsiCo, Starbucks a další přední značky, přinesl zajímavé výsledky. Co se zjistilo?
Globální tlak na udržitelnost postavil recyklovaný PET (rPET) do popředí inovací a transformace v různých průmyslových odvětvích. Firmy a vlády se snaží splnit ambiciózní environmentální cíle a očekává se, že trh recyklovaného PET zažije v nadcházejících letech významný růst.
Plast je ve vesmíru nepostradatelný. Ať už jde o stravu astronautů, ochranu před sluncem nebo různé komponenty raket, bez plastu by kosmické lety nebyly možné.
Odpovědná spotřeba je téma nové Ekoabecedy, kterou pro žáky základních a studenty středních škol pravidelně vydává školní vzdělávací program Recyklohraní. Dozvídají se v ní, jak snížit plýtvání oblečením, potravinami, v dopravě a při cestování, v domácnosti i ve škole.
Od 1. ledna 2025 musí města a obce povinně zavést systém třídění textilu. Tento krok reaguje na alarmující fakta: pouhých 0,3 % textilních materiálů se recykluje pro výrobu nového oblečení, zatímco až 30 % nové módy končí neprodané.
Tušíte, co byste si mohli užít za ušetřenou energii, kterou byste získali tím, že jednu PET lahev nebo dvě plechovky místo vyhození do koše vrátíte do sběrného místa, odkud putují k cirkulární recyklaci?
Klimatická změna je jednou z největších výzev naší doby, ale každá akce se počítá. Připojte se k letošní konferenci "Změňme klima 2025", která se uskuteční 23. ledna 2025 na Staroměstské radnici v Praze ...