Test znovupoužitelných kelímků

Testování opakovaně použitelných kelímků na nápoje ve městě Petaluma v Kalifornii, který podpořily společnosti jako Coca-Cola, McDonald’s, PepsiCo, Starbucks a další přední značky, přinesl zajímavé výsledky. Co se zjistilo?

V USA se každý rok zakoupí a vyhodí 50 miliard jednorázových kelímků, přičemž mnoho z nich končí na skládkách. Tato bilance a rostoucí tlak regulací, spotřebitelů a klimatických změn týkajících se odpadu z jednorázového balení, byly impulsem pro spuštění projektu testování znovupoužitelných kelímků.

Jak testování probíhalo? Spotřebitelé dostávali své nápoje v opakovaně použitelných kelímcích bez nutnosti za ně platit. Během projektu bylo v Petalumě instalováno více než 60 míst pro vracení kelímků a do projektu se zapojilo 30 místních podniků.

Zjištění z testování:

  • Vyvážený design

Design kelímků se zaměřil na vyváženost. Pokud by totiž byly příliš esteticky přitažlivé, hrozilo by, že si je zákazníci nechají. Pokud by byly příliš jednoduché nebo by připomínaly jednorázové kelímky, lidé by je mohli považovat za málo hodnotné a vyhodit je. Zvolený design s nápisem „Sip, Return, Repeat“ (Pij, Vrať, Opakuj) byl úspěšný, protože místní spotřebitelé začali kelímky vracet již od prvního dne. Počty vrácených kelímků vzrostly rychle v prvních týdnech a celkem bylo vráceno více než 220 000 kelímků.

  • 51 % vrácených kelímků

Dostatečný počet (51 %) vrácených fialových kelímků potvrdil, že systém opakovaného použití má ekologické výhody ve srovnání s jednorázovými alternativami.

  • Srozumitelnost

88 % zákazníků vědělo, jak vrátit kelímek.

77 % spotřebitelů rozumělo tomu, co se s vrácenými kelímky děje.

Projektová webová stránka zaznamenala více než 32 000 návštěv.

  • A co dál …

80 % účastníků by si přálo, aby projekt v Petalumě pokračoval.

Nevrácené kelímky byly často recyklovány nebo znovu použity - 4 000 kelímků bylo recyklováno místním recyklačním střediskem.

Projekt Petaluma Reusable Cup Project, který vedl NextGen Consortium a organizace Closed Loop Partners' Center for the Circular Economy, byl prvním celoměstským programem v USA, který nabídl znovupoužitelné kelímky na nápoje bez jakýchkoli dalších nákladů pro zákazníky. Jeho výsledky jsou více než překvapivé a nahrávají rozšíření projektu i do dalších států USA.

Zdroj: Plastics Today

#recyklace #udržitelnost

Prohlédněte si také

Kampaň obyčejného hrdinství

Kampaň obyčejného hrdinství

rPET: Nejnovější trendy

rPET: Nejnovější trendy